Dagarna går...

Hejsan alla!
Hoppas allt flyter på bra här i vårt underbara vita landskap.

De senaste dagarna har jag spenderat i Gbg och i Scandinavium. Mycket shopping blev det (bild nedan) och massor av konståkningstittande. Närmare sagt 8 och en halv timme. Det tycker vi om. Herrarna var verkligen något att se på. Alltså Vm i konståkning där jag kollade in världseliten, alltså de bästa av de bästa i VÄRLDEN! Så jävla kul var det. Bilder orkar jag inte lägga upp på alla kändisar jag såg, men på min bilddagbok finns några.

image42

Shopping
Klänning från Bling, 399:-
Tights 3 pack från Cubus, 39:-
Bh från Cubus 149:-
Schal från Cubus 149:-
Röd randigt linne från Kappahl 149:-
Blårandigt linne/tunika från Gina tricot 199:-
Svart tight tunika från Cubus 199:-

Shoppade även från Scandinavium en rosa t-shirt med ett tryck av en konståkare och även en magnet i form av tre konståkare som ska sitta på min BLIVANDE bil :D 

Så nu är man åter tillbaka efter att ha flytt lite från verkligheten här hemma i Småland. Vi kan fortfarande inte fatta att Jenny är borta. Det är helt sjukt. Mitt i allt som har med henne att göra kände jag och mamma att vi var tvugna att fly lite och tur var väl det. Det känndes jätte skönt och jag behöver inte ha sådan ångest längre. Men jag hade tänkt ägna mig lite skrift till minnet av Jenny som snart har varit borta från oss i 14 dagar. Vi saknar dig!
(texten är tagen ur en bok som heter: allt för min syster och som är skriven av Jodi Picoult, en bok jag rekomenderar)

Det här är min fråga: Hur gammal är man i himlen? Jag menar, är man i himlen är det väl meningen att man ska visa sig från sin allra vackraste sida, och jag kan inte tänka mig att alla människor som dör av ålderdom struttar omkring skalliga och tandlösa. Detta väcker givetvis en massa följdfrågor också. Går den som har hängt sig omkring och är blå och äcklig med tungan dinglande utanför munnen? Lever den som har blivit dödad i krig i all evighet utan det där benet som försvann när minan exploderade?
Jag skulle tro att man får välja. Man fyller i en anmälningsblankett med frågot om man vill ha stjärnutsikt eller molnutsikt, om man vill ha kyckling eller fisk eller manna till middag, vilken ålder man vill att alla andra ska se en som. Ta mig som exempel då (anna huvudrollen i boken) jag kanske väljer sjutton år i hopp om att jag har fått lite tuttar då, och även om jag är en skrynklig hundraåring när jag dör så kommer jag att vara ung och vacker i himlen.
(...)

Problemet är väl att alla är olika. Vad händer i himlen när alla människor försöker hitta varandra efter att ha varit ifrån varandra i så många år? låt säga att någon dör och börjar leta efter sin man som dog för fem åt sedan. Hur ska det gå om frun ser honom som en sjuttioåring och han fastnade i livet som sextonåring och glider omkring som en snygging?  (...)

Jenny, jag hoppas du har funnit din plats i himlen och att du har funnit din son, Simon och din lille bror, Johan.
Saknade är stor, Jenny vår älskade JENNY!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0