Högskole provet = en dumförklaring

Hejsan alla glada!

I dag är Emelie duktig och ska försöka bli godkännd på ett högskole prov från 2004.
OCH jag kan säga att det går rät käpp åt helvete. Kolla här bara!

en trädgård har ett antal buskar varav en del behöver klippas. En del av dessa har redan blivit klippta. Hur många buskar som behöver klippas är ännu inte klippta?

1. Trådgården har 24 buskar och hälften av dessa har blivit klippta.
2. Av de 18 buskar som ursprungligen behövde klippas är 1/3 klippta.

Tillräcklig info för lösningen erhålles:
alt A. i (1) men ej i (2)
B. i (2) men ej i (1)
C. i (1) tillsammans med (2)
D. i (1) och (2) var för sig
E. ej genom de båda påståendena

SVARA MIG! Jag fattar noll och ja jo får man en timme på varje fråga ska det funka men inte fan 50 minuter på 22 frågor.

Hmm jag känner mig dumförklarad. Men ja dags att fortsätta göra högskole provet från 2004.

Byyye EM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0